Naše míľniky
1997 - ZačiatokNa jeseň 1997 sa my, Michal Vanko a Martin Lechan, dobrí kamaráti a bývalí spolužiaci z martinského gymnázia rozhodli, že skúsime spoločné podnikanie a založíme reklamnú agentúru. Kombinácia študenta reklamy na UK a talentovaného reklamného textára na voľnej nohe nám ponúkala možnosť založiť na vtedajšiu dobu netypickú reklamnú agentúru v tomto regióne. Agentúru, ktorá sa nebude tak ako väčšina ostatných špecializovať na potlač reklamných predmetov, ale ponúkne podnikateľom profesionálnu realizáciu reklamných kampaní. Za počiatočný kapitál 50 000 Sk (1660 €) sme si zaobstarali 2 mobilné telefóny a počítač s tlačiarňou.
1998 – Prvé zákazky, prví zamestnanci, prvé reklamné plochyHneď na začiatku roka sme získali našu prvú zákazku - grafický návrh loga spoločnosti Emering. Druhou väčšou zákazkou bol návrh a výroba akciového letáku pre sieť potravín DM Maloobchod. Na jar sme ponúkli dopravnej spoločnosti SAD Martin spoluprácu pri predaji reklamného priestoru na autobusoch MHD a už od 1.4. sme mali podpísanú zmluvu. Plochy na autobusoch predávame dodnes.
Od 1.6. sme si prenajali našu prvú kanceláriu v budove bývalého Zväzarmu na ulici ČSA 8, v ktorej sme dodnes. Dnes už však máme prenajaté takmer celé poschodie :) Od 1.7. sme prijali nášho prvého zamestnanca na pozíciu lepiča plagátov a od 1.9. sme prijali ďalšieho zamestnanca – profesionálneho grafika.
1999 a 2000 – Klienti pribúdajú + vlastná TV reláciaPočet klientov sa veľmi rýchlo rozširoval. So zlepšovaním sa podnikateľského prostredia v SR neustále vznikali nové firmy a práce pribúdalo. V roku 2000 sme si chceli vyskúšať aj televízne prostredie a začali sme vyrábať motoristickú reláciu Auto – Moto – Turiec, ktorú pre nás moderoval vtedajší študent a dnešný redaktor TV Markíza, Marián Lechan. Po polroku sme však museli pre našu časovú zaneprázdnenosť a neustále pribúdanie reklamných zákaziek výrobu relácie ukončiť.
2001 – Prevzatie martinského Amfiteátra a prvé Nočné vlnyDostali sme chuť oživiť martinský amfiteáter, do ktorého takmer nik nechodil. Prenajali sme si areál od mesta a vytvorili značku Amfiko. Na prvý film ktorý sme premietali, českú komédiu Musíme si pomáhať, sme urobili veľkú kampaň. Prišlo až 3000 ľudí. Pocit plného Amfika nám učaroval, a amfiteáter prevádzkujeme dodnes. Počas leta nás oslovil organizátor klubových akcií Nočné vlny René Pálffy s ponukou, aby sme spojili sily a pokúsili sa v Amfiku zorganizovať hudobnú akciu. Tak vznikol festival Nočné vlny. Na jeho prvý ročník prišlo 700 ľudí.
2002 – Nákup prvých tlačových technológií, dvojdňové Nočné vlny – festival na dvoch pódiáchKúpili sme si našu prvú veľkú farebnú kopírku Minolta. Tak sme sa z reklamky a grafického štúdia posunuli o úroveň vyššie, ponúkali sme kvalitné a rýchle tlačové riešenia. Nočné vlny sme prvý krát zorganizovali ako dvojdňový festival na dvoch pódiách. Jeho druhý ročník navštívilo 1500 ľudí.
2003 – Založenie oddelenia výroby reklamy a oddelenia webdesignuNákup rezacieho plotra, a vznik oddelenia výroby reklamy s finalizáciou výroby tabúľ a polepov predajní a automobilov. Počet zamestnancov stúpol už na číslo 8. Tretí ročník festivalu Nočné vlny navštívilo 2500 ľudí. Prvý krát sme na festival pozvali väčšie skupiny, český Monkey Bussiness a MIG21.
2004 – Posledné Nočné vlny4 pódiá, 100 interpretov, 4 000 návštevníkov, a aj tak koniec. Festival nám svojou organizačnou a finančnou náročnosťou prerástol cez hlavu. Aj keď vieme, že nám to Martinčania dodnes neodpustili, festival sme už ďalej nedokázali a ani nechceli organizovať. Festival na úrovni a v rozsahu, v akom sme ho chceli s čistým svedomím organizovať, sa popri práci v reklame nedal stíhať. Organizácia akcie takého rozsahu začala vyžadovať prácu niekoľkých ľudí počas celého roka na plný úväzok.
2005 a 2006 – Najväčšia zákazka: otvorenie Tulip CentraV roku 2006 sme zrealizovali doteraz našu najväčšiu zákazku. Pre Tulip Center sme pracovali takmer od zrodu myšlienky postavenia shopping centra v Martine až po jeho otvorenie v novembri 2006. Na otváracej reklamnej kampani sme pracovali 2 roky. Počas prvého víkendu navštívilo Tulip 100 000 ľudí čo prekonalo aj naše najoptimistickejšie očakávania.
2007 – Rozšírenie spolupráce s SAD v Žiline a ČadciVzhľadom na zlúčenie podnikov SAD Žilina, Martin a Čadca do jedného celku SAD Žilina, a.s., sme rozšírili spoluprácu predaja reklamných plôch na autobusoch aj v týchto mestách. Vieme tak ponúknuť naším klientom komplexnú severoslovenskú kampaň.
2008 – Nákup veľkoformátovej tlačiarne RolandNákup veľkoformátovej tlačiarne je dodnes jedna z našich najlepších investícií. Od prvého dňa ako nám stroj nainštalovali sa prakticky ani na jeden deň nezastavil. Tlačíme na ňom množstvo reklám, bannerov a nálepiek, ktoré následne lepíme na predajne, automobily a autobusy.
2009 – Prežili sme prvú vlnu hospodárskej krízyAj napriek poklesu tržieb o 20% sme prvú krízu prežili aj bez nutnosti prepúšťania zamestnancov.
2010 – Amfiko Martin – najnavštevovanejšie letné kino na SlovenskuVďaka priazni martinských divákov a poctivej propagácii Amfika sme sa v roku 2010 stali najnavštevovanejším letným kinom na Slovensku v celkovom počte divákov za celé leto.
2011 – Vytvorenie celoslovenskej siete pre výlep plagátovPlagátové kampane tvorili vždy dôležitú časť našej práce a príjmov. Rozhodli sme sa združiť naše kontakty a skúsenosti zo všetkých regiónov a začali sme ponúkať môžnosť výlepu plagátov v celoslovenskom rozsahu. Dnes realizujeme výlep plagátov napríklad pre Festival Pohoda, firmu Heineken, sieť predajní kobercov Breno a mnoho ďalších.
2012 – Čas letí: 15 výročie založenia agentúryDnes sme plne etablovanou reklamno – mediálnou spoločnosťou v regióne severného Slovenska. Máme 15 zamestnancov, tlačové technológie, vlastné reklamné plochy. A hlavne máme stále chuť pracovať a posúvať nás, a hlavne Vás, našich zákazníkov, ďalej. Teší nás, keď s nami rastiete. Veríme, že nás spoločne čaká ešte množstvo dobrých kampaní.
Už 5 rokov zabezpečujeme výlep 1000 ks plagátov v 55 mestách po celom Slovensku.
Vždy na jar a na jeseň realizujeme celoslovenskú kampaň pre sieť pneucentier Bridgestone Firststop.
Pre túto zimnú sezónu sme pripravili bilbordovú, printovú a internetovú kampaň pre Región Malá Fatra.
Komplexne zabezpečujeme grafický a tlačový servis pre novú martinskú pivnú značku.
Už niekoľko rokov navrhujeme väčšinu bannerov, ktoré vídate na stránke martinus.sk
Pre nášho klienta navrhujeme bilbordy a bannery umiestnené na čerpacích staniciach.
Pre firmu Volkswagen Slovakia sme tlačili banner 7x4 metre, ktorý sme aj inštalovali.
Pre distribútorov farieb Jub sme lepili 6 vozidiel Berlingo a dodávok formou polepu celého vozidla.
Graficky sme navrhli a polepili úplne celý autobus. Z modrého busu sa tak stal oranžový. Parádna imidžovka...